вторник, 9 февруари 2016 г.

7 МИТА ЗА ГАЗОВИТЕ УРЕДБИ ОСОБЕНО ЗА ТЕЧНАТА ФАЗА !

7 мита за газовите уредби особено за течната фаза !05 Февруари 2016 г.
 1. Газът е вреден за двигателя
На теория пропан-бутанът няма никакви примеси и не е агресивен към частите на мотора. Той не отмива масления филм от стените на цилиндъра. С грамотно монтирана и правилно отрегулирана газова апаратура двигателят работи меко и се износва по-слабо. Друг е въпросът, че в зависимост от технологията на производство и транспорта втечненият газ може да се насити със сяра.Но при системата за течна газ и това отпада


2. Свещите "свършват" тройно по-бързо
В това твърдение има доза истина. Пропан-бутанът действително съкращава ресурса на свещите и кабелите, но в доста по-скромни граници. Според повечето опитни газаджии срокът на службата намалява с максимум 25% , при течната фаза се намалява до 10%.
Причината за това е по-бавното възпламеняване на газта в сравнение с бензина и по-високата температура на горене. Не всички свещи са проектирани за работа в такива режими.
На пазара се предлагат специални свещи за автомобили с АГУ, но въпреки по-високата си цена и те се на панацея за проблема. Издържат незначително по-дълго и са по-скоро маркетингов трик. При оригинални свещи специална за пета фаза газ няма разлика.


3. Разходът се вдига с поне 25%
В повечето случаи двигателят действително харчи повече газ, отколкото бензин. Това обаче важи по-скоро за газовата апаратура от второ поколение - т.нар. газови карбуратори.
Съвременните газови уредби от четвърто поколение добавят към разхода на бензин само 10-15%, а добър специалист може да настрои апаратурата така, че консумацията на двата вида горива да бъде практически еднаква. Освен това с качествена, добре регулирана и грижливо обслужвана газова уредба динамичните показатели на колата не се различават от тези при експлоатация на бензин. А сензаципното е ,че при  пето поколение газ течна фаза дори разхода спада и имаме пълно изгаряне.


4. Газстанциите удрят в джоба
Често могат да се чуят оплаквания как служителите на някои газстанции успяват да заредят повече гориво от вместимостта на бутилката. Всъщност в момента, в който тя се напълни, излишният газ започва да се връща обратно в колонката, но броячът продължава да отчита. Просто особеност на техниката.
Единственото решение на този проблем е бутилката никога да не се пълни догоре. Водачът винаги трябва да знае приблизителния свободен обем и да зарежда по-малко от него. Така гарантирано няма да плаща за повече, отколкото е получил.


5. Двигателят не работи добре на газ
Ако при експлоатация на пропан-бутан работата на двигателя стане нестабилна, най-вероятно е дошло време за смяна на газовия филтър. Евтин е и трябва да се подменя на всеки 10 000 км заради сярата и нечистотиите в горивото.
Филтърът надеждно задържа вредните примеси, но не е вечен. Може да се смени самостоятелно, но по-добре би било да се потърси помощна на квалифициран специалист. Той също така ще регулира системата. При газта течна фаза филтъа се сменя на около 40 000км. цените варират от 90 до150лв.


6. Колата не пали на газ през зимата
Правилната последователност при експлоатация на автомобил с газова уредба предвижда старт на бензин, загряване на мотора и изпарителя до работна температура и едва тогава преминаване на пропан-бутан. Игнорирането на този алгоритъм е груба грешка.
При студен старт на газ гумените уплътнения в изпарителя се състаряват в пъти по-бързо, а неизпарилият се пропан-бутан може така да зацапа свещите, че двигателят да не успее да запали дори на бензин. Моторът трябва да работи периодично на бензин най-малкото за да се запази работоспособността на горивната система.
При 5 то поколение газ течна фаза написаното по горе не важи това е новата иновативна технология при която въобще няма бензин студения старт до -25 градуса е гарантиран благодарение на технология която подгрява цялата горивна система подобно на дизела и тоталната липса на изпарител газта се впръсква директно през дюзите на автомобила.


7. Газовите уредби гърмят
Пропановото и метановото автомобилно оборудване не е по-опасно от стандартната бензинова система на всяка кола. Ако апаратурата е монтирана в гаража на съседа, бутилката не е проверявана от години, а газопроводът е положен неправилно, неприятностите са почти гарантирани.
Всъщност именно газопроводите са най-честият източник на проблеми и опасности. Те трябва да са прокарани успоредно с основната бензинова магистрала на колата далеч от нагорещените ауспухни тръби, подвижни и вибриращи възли като карданния вал или носачите на окачването и в никакъв случай да не влизат в купето.
Бутилката трябва да се проверява редовно от специалист, а отворът за зареждане да се монтира на най-надеждното е здраво място на каросерията - в идеалния случай до гърловината на бензиновия резервоар.
При газ течна фаза отпадат апсолютно всички тези проблеми защото помпата втечнява горивото още в бутилката и в течно състояние газта отива направо в двигателя , тоест няма разлика между бензина и дизела.

Няма коментари:

Публикуване на коментар